
Website Usability analyseren
Consultant
Personen die de opdracht uitvoeren: Febe Bonte
Woonplaats: Jabbeke
Usability Audit
Toegankelijkheid
Observatie 1
Er zijn zones waar de foto's niet volledig te bekijken zijn op de computer omdat de bovenbalk met de titel en de onderverdelingen mee verspringen over de pagina.
Advies 1
Laat de bovenbalk niet mee verspringen of maak de achtergrondfoto's kleiner.
Observatie 2
De tussentitels zijn wit en zeer moeilijk leesbaar, zie foto hieronder.
Advies 2
Een ander kleur kiezen (zwart is het meest duidelijk) voor de tussentitels.
Observatie 3
Op de smartphone (Apple) is de website goed te bekijken en te gebruiken.


Identiteit
Observatie 1
De website gebruit geen https. De website is Niet Beveiligd.
Advies 1
Het niet gebruiken van https levert strafpunten op voor je positie in de Google zoekresultaten. Het daarmee samenhangende niet gebruiken van een certificaat maakt defacing door hackers eenvoudiger. Bovendien is datainvoer door je bezoekers nu traceerbaar door hackers.
Observatie 2
Er is geen heldere bedrijfsslogan.
Advies 2
Zorg dat op je home pagina met een bedrijfsslogan samenvat wat je bedrijf doet. Vermijd marketing jargon en houd het zeer kort. Zo zorg je dat bezoekers die op zoek zijn naar iets wat je hebt blijven rondhangen. Dit maakt het ook makkelijker voor de zoekmachine om te snappen wat je aanbiedt op je website.

Navigatie
Observatie 1
Bij het telefoonnummer kun je er niet op klikken om direct door geschakeld te worden naar de telefoon.
Advies 1
Een hyperlink maken zodat je op het telefoonnummer kunt klikken en je direct opbelt.

Inhoud
Observatie 1
Onderaan de pagina is een groot roze vlak te zien. Dit hoort niet zo te zijn. Zie foto hieronder.
Advies 1
Hier hoort dit roze vlak niet te staan, maar een tekst met uitleg over de oldtimers.

Bedrijfsfunctionaliteit advies
Advies 1
Er is een contactformulier waar je het bedrijf kan benaderen. Er is geen mogelijkheid om meteen een afspraak online te maken. Ik stel voor om een tool te maken om online een afspraak te maken en aan te duiden waarvoor je afspraak is.
Advies 2
Ik stel voor om een self service op de website te plaatsen. Dit is dan een kleine hulpplaats voor de klanten die zelf iets willen vermaken in geval van eenvoudige defecten.